13 huhtikuuta 2016

GoldWing GL1100 kevään ensiajot

10.04.2016 pääsin ensimmäisen kerran wingillä ajamaan talven jäljiltä ja kokeilemaan auttoiko kaasuttimien puhdistus ja korjaaminen. Ensiksi oli vuorossa kaasuttimien synkkauksen tarkistus, jäikö ne syksyllä kohdilleen. Kaasutin parit 1/3 ja 2/4 oli pientä heittoa, joten ne säädin kohdilleen. Ei muuta kuin baanalle ja hymy levisi kasvoilleni! Kyllä vaan ero on ihan selvä. Wingi pelaa nyt tosi hyvin verrattuna viime syksyiseen tilaan. Latauskin toimii nyt, niin kuin pitääkin. 14,5V näyttää jatkuvasti ajon aikana.


Ainoastaan talven aikana huomasin, että vasemman puoleisesta moottorin päällä olevasta jäähdytysnesteputken o-renkaasta tulee pari tippaa moottorin päälle, jos pyörä seisoo tallissa pidempään. Eli nitriilikumitiivisteet olisi hyvä vaihtaa 30+ vuoden jälkeen. No, seuraan tilannetta ja vaihdan sen, kunhan sopiva hetki tulee. Ei ole syytä vaihtaa heti.

Kaasuttimien seosruuvit aukaisin 3,25 (muutos aikaisempaan) kierrokseen pohjasta. Hondan lähtökohta on 3 kierrosta. Erinomaisen hyvin tuntuisi nyt noilla asetuksilla pelaavan. Mitään vuotoja ei esiinny kaasuttimista, vaikka jätin modifioidun keskikammion tiivisteen, siis vanhan paikoilleen. Kaasutin laippojen ja keskikammion välissä liitoksissa kaikki on uutta ja Viton laatua. Vaikka polttoaine- ja kiihdytyspumppukanavien tiivisteet ko. laippojen välissä ovatkin tavallaan omaa tekoa tai normaalista poikkeavia, niin tiiveys on hyvä ja kaikki toimii. Noilla keinoilla vältyin kalliiden alkuperäisiä vastaavien tiivisteiden ostolta. Tästä on hyvä ajokausi alkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti