GL1100

MYYTY 04.07.2016

Vaihdettu 1983 Honda GL1100 Gold Wing Interstate 

Omat huoltokirjamerkinnät:

16.04.2016 - 73 012 km
- takajarrupääsylinterin relief-reikä tukossa, koko sylinteri purettu, puhdistettu ja runko maalattu
- uudet sisuskalut tilattu
- http://ocularbiker.blogspot.fi/2016/04/takajarrupaasyliterin-huolto.html

07.11.2015 - 72 864 km
- uudet moottoriöljyt 10W-40 + öljynsuodatin talviseisotukseen. Näillä mennään ensi keväänä.

31.10.2015 - 72 864 km
Kaasuttimien täydellinen purkaminen ja puhdistaminen:
- 4 kpl pohjakuppien tiivisteet
- 4 kpl tyhjäkäyntiseosruuvia aluslevyineen ja o-renkaineen
- 4 kpl air-cut off kalvoja jousineen ja o-renkaineen
- 1 kpl kiihdytyspumpun kalvo jousineen ja läpivientikumineen
- 4 kpl 3 x 1.5 mm o-rengasta kiihdytyspumpun kaasuttinparien yhdysputkiin
- 4 kpl 6 x 2 mm o-rengasta kaasutinparien polttoaineputkiin
- 4 kpl 53 x 2 mm o-rengasta kaasuttimen laipan ja keskikammion liitokseen
- 2 kpl 4 x 6.3 x 2 mm tiivistettä kaasuttimen laipan ja keskikammion liitokseen
- 2 kpl 6.5 x 9.5 x 3 mm tiivistettä kaasuttimen laipan ja keskikammion liitokseen
- 1 kpl plenum tiiviste (vanha modifioituna)
- 2 kpl 5,8 x 1,9 mm o-rengas bensan sisäänsyöttökaraan
- kaikki muut osat olivat ultran jälkeen hyvässä kunnossa, eikä ollut syytä vaihtaa
http://ocularbiker.blogspot.fi/2015/10/kaasuttimien-puhdistus.html

17.09.2015 - 72 864 km
- puolien puhdistus/testaus + uudet sytytyskaapelit - http://ocularbiker.blogspot.fi/2015/09/wingin-puolien-puhdistus-ja.html

15.09.2015 - 72 857 km
- ylilatauksen korjaus - http://ocularbiker.blogspot.fi/2015/09/wingin-ylilatauksen-korjaus-tyypillinen.html

23.06.2015 - 71 250 km
- kaasuttimien synkronointi, oikea pari 1/3 oli hiukan pielessä

21.06.2015 - 71 180 km
- vaihdettu puolisynteettiset 15W-40 JASO MA MP-öljyt

 15.05.2015 - 70 330 km
- vaihdettu uudet tulpanhatut

28.04.2015 - 70 080 km
- vaihdettu peräöljyt Neste Täyssynteettinen GL5 Hypoid 75W-90

11.04.2014 - 69 900 km
- vaihdettu 15W-40 API SF/CD Mineraaliöljyt ja suodatin.
- kaasu- ja kytkinvaijereiden ennakoiva voitelu

Wing Swap 2015: 11.04.2015 - Mittarilukema 69 795 km




Ohessa entisen omistajan (JF) huoltopäiväkirjan tiedot:

2014 marraskuu - 69 747 km.
  • Uusi Motad pakoputkisto. Rosteria, eli käytännössä ikuinen.
  • Keskituen akseli rasvattu
2014 elokuu - 68 659 km.
  • Venttiilien välykset tarkistettu ja säädetty.
  • Kaasuttimet synkronoitu.
  • Uudet sytytystulpat NGK DPR8EA-9  (Oikeat 1983 vuosimallin wingiin)
2014 elokuu - 68 396 km.
  • Museotarkastettu
2014 elokuu - 68 396 km.
  • Starttimoottori  avattu, puhdistettu, kontaktit putsattu ja kuori maalattu vannehopealla.
  • Jalkatappien varret, sivujalka ja syylärin suojaritilä maalattu mustaksi.
  • Samoin etukatteen tukiraudan ruosteet pysäytetty ja maalattu mustaksi.
2014 toukokuu / Kesäkuu - 66 877 km.
  • Moottorin sisäpesu STP Engine Flush aineella moottoriöljyn seassa.
  • Uudet Mobil Delvac Super 1400 15W-40 moottoriöljyt + suodatin.
  • Uusi bensaletku, joka ei kestä pitkäaikaista käyttöä 95E10 bensaa, mutta käytän aina 98E5 bensaa. Myös uusi polttoainesuodatin.
  • Uusi ilmansuodatin.
2014 kevät - 66 027 km. Käyttöönottohuolto täydellisenä! 
  • Kaikki jarrusatulat avattu, stefat vaihdettu, jarrumännät kiilloitettu ja paikat puhdistettu.
  • Uudet jarrunesteet GL4 niin etujarrupääsylinteriin kuin takajarrupääsylinteriin.
  • Edestä oikean puolen jarrupalat vaihdettu, koska iskariöljy oli öljynnyt sen kokonaan.
  • Muissa oli hyvät jarrupalat vielä.
  • Teräspunos jarruletkut eteen ja taakse. Jarruteho parani varmaan 300%
  • Etuiskarien purku kunnolla ja puhdistus. 
  • Uudet 10W haarukkaöljyt sisään sekä uudet stefat ja pölysuojat. Myös pohjassa olevat kuusiokolopultit uusittu.
  • Etuiskareissa oli paremmat progressiiviset jouset Hondan alkuperäisten kahden jousen tilalla. Hyvä homma, koska näiden kanssa ei tarvitse käyttää paineilmaa ollenkaan.
  • Kaikki mahdolliset sähköliitokset puhdistettu ja voideltu contact protectilla.
  • Uusi vilkkurele reistaavan alkuperäisen tilalle.
  • Jäähdytysnesteet vaihdettu.
  • Nokkahihnat vaihdettu uusiin Gates merkkisiin. (edelliset olivat kuluneet Mitsuboshit) 
  • Kiristäjärullat vaikuttivat vielä ihan hyviltä, joten ei vaihtoa suotta.
  • Alkuperäinen liuskasulake 30A meni pienellä tökkäsyllä poikki, joten tilalle heti uuden mallinen sateen kestävä sulakerasia ja normaali 30A lattasulakke, jota myydään joka paikassa. 
  • Uusi 20AH akku. Euroglobe 12V 20AH "Y50-N18L-A" (P206 x L91 x K164 mm)
  • Feikkitankin alle ylimääräinen rele kahdella lähdöllä. Samoin 4 sulakkeen rasia lisälaitteita varten
  •   - 5 voltin usb-laturi asennettu navigaattoria varten
  •   - Kahvalämppärit
  •   - Töötti
  • Kardaanin nipasta prässillä molybdeenirasvaa noin 8 pumppausta.
  • Kardaanin ja takavanteen hammastukset tarkistettu ja voideltu Hondan moly 60 pastella
  • Uusi etukumi ja uusi takakumi
  • Uusi satula (30v vanha alkuperäinen, mutta vain 1 vuoden käytetty)
  • Moottoriöljyt Delvac Super 1400 15W-40 + uusi öljynsuodatin
  • Kardaaniöljyt Teboil Fully Syntethic Hypoid 75W-90 (API GL4/5)
  • Mittarinpyörittimen vaijerin stefa polttoainepumpun alapuolella vaihdettu. Falskasi öljyä kengälle.
  • Samalla mittarinpyörittimen hammastukset rasvattu molybdeenirasvalla.
 Ostettu 1.2014 - 66 027 km.
  • Tuotettu Hollannista Harley Davidson liikkeestä, jossa seisonut nurkassa hieman yli vuoden ilman ostajaa. Ostajaa ei ole löytynyt, koska jarrut jumissa. Kukaan ei tahdo ostaa prätkää liikkeestä, jos sitä ei pysty ajamaan liikkeestä kotiin. Mielummin ostaja kävelee seuraavaan liikeeseen hakemaan ajokelpoisen. Koska itse olin valmis tekemään remonttia, niin päätin tämän ostaa sopivaan tinkihintaan. 
  • Päällisin puolin tosi hyvässä kunnossa. Myös jarrulevyjen sekä muiden kumisten ja muovisten osien vähäinen kuluminen antaisi osviittaa, että pyörällä tosiaan on ajettu 30 vuoden aikana vain 66 000 kilometriä. Kaikki sähköt toimivat hienosti ja renkaissakin on pintaa hyvin. Tosin renkailla on ikä tullut täyteen jo aikoja sitten. Etukumi oli 19 vuotta vanha. Takakumi melkein yhtä vanha. Tämäkin antaa osviittaa, että wingillä ei ole paljon ajeltu, vaan on pidetty hyvänä tallissa. Hyvä ostos.