CX500 C

Honda CX500 Custom 1981

 Hankittu 04.07.2016 - mittarissa 100.735 km



 Huolto- ja korjaustyöt: 

15.08.2016 - 101.835 km

- vasen kansi irroitettu ja kansi huollettu, läpätty venttiilit, uusi kannen tiiviste

 30.07.2016 - 101.700 km

- kaasuttimet purettu ja pesty ultrassa
- uudet pohjakupin tiivisteet ja polttoaineputken o-renkaat
- uudet luistien neulat ja istukat kuluneiden tilalle 
- uudet sytytyspuolat ja tulpan hatut (vastuksettomat)
- moottoriöljyt ja suodatin vaihdettu
- perän hammastukset puhdistettu ja voideltu 60% molybdeenirasvalla
- hammaslaippan o-rengas 54,5 x 2,4 mm vaihdettu uuteen
- parempi kuntoiset venttiilikopat vaihdettu
- NGK DR8ES-L tulpat
- Ignitech hyllytetty ja asennettu oma FBG47 analooginen sytytysyksikkö
=> Staattorin source coilien arvot hiukan yli annettujen arvojen, silti toimii oikein!!

 Pyörään on tehty sadan tuhannen kilometrin huolto seuraavasti:
- uudet etustefat ja öljyt
- All Ball ohjauslaakerit
- uudet etupyörän laakerit
- swingi purettu ja puhdistettu ja rasvattu
- moottoriin uusi jakoketju, öljypumpun ketju, vesipumpun tiiviste, venttiilivarren kumit, venttiilit läpätty, kaikki tarvittavat tiivisteet ja o-renkaat
- moottoriöljyt ja kardaanin peräöljyt
- takarengas uusi 13/90-16" Maxxis
- eturengas vielä ajokunnossa oleva 100/90-19" Michelin Pilot Active

Honda CX500 Custom 1980

 Poika hankkinut 15.06.2016 - mittarissa 83 t km



 Huolto- ja korjaustyöt:

02.07.2016

- uudet tulpanhatut ilman vastuksia!! Kakominen katosi kiihdytyksen aikana!
=> cx:n akilleenkantapää on monesti, että tulpanhatut on 80-luvulta asti :)
=> eli mielummin R-tulpat, jolloin niissä on 5 k Ohm:in vastus, tulpanhatut ilman vastuksia
=> mutta jommassa kummassa PITÄÄ olla, ei mielellään molemmissa
- sytytystulpat aikaisemmin jo vaihdettu DR8ES-L
- uusi eturengas Kenda Cruiser 100/90-19"

16.- 20.06.2016:

- peräöljyt vaihdettu täsysynteettinen hypoid GL5, 75W-90
- moottoriöljyjä ja suodatinta ei vaihdettu, koska ne oli juuri vaihdettu
- jarrunesteet uudet DOT 4
- venttiilivälykset passattu ja jakoketju kiristetty, jakoketjussa vielä vähän säätöä jäljellä
- ajovalumpion heijastinpinta ja lasin sisäpinta puhdistettu ja vahattu
- maalipintojen ja kromien puhdistus ja vahaus
- takavalopolttimot vaihdettu uusiin, kirkastuvat puolella
- uudet sytytystulpat DR8ES-L
- uusi ilmansuodatin
- vaihdeakselin stefan vaihto 
- takarengas vaihdettu uuteen Kenda Cruiser 130/90-16", etunenkin vaihdetaan

Huomioita: Staattori G47 vetelee ilmeisesti viimeisiään. Tyypillistä cx:lle. Joko Ignitech kiinni tai staattorin vaihto. Jäähdytysnesteet vaihtyvat moottorin pudotuksen yhteydessä, jolloin vaihdetaan jakoketju, öljypumpun ketju, vesipumpun tiiviste ja tarvittavat tiivisteet/o-renkaat. Kardaanin vastahammaslaippa takavanteessa kulunut. Voitelun puutetta. Uusi, käytetty laippa jo kourassa, vaihdetaan sopivan hetken tultua. Etustefat eivät vuoda, uudet iskariöljyt vaihdetaan syksyllä. Pyörään oli vaihdettu tarvike H-pala ja korjattu ja maalattu originaali tuli mukaan. Pakokäyrät ovat hyväkuntoiset alkuperäiset. Äänenvaimentimet tarvikemalliset ja hyväkuntoiset.
=> Korjaus tähän tilanteeseen: Tässäkin tapauksessa vaikka source coilien ohm-arvot hiukan yli annettujen rajojen, pyörä toimii loistavasti FBG47 cdi-boksilla!!

30.07.2016 

- takavanteen hammaslaippa vaihdettu hyväkuntoiseen ja vähan ajettuun
- hampaiden voitelu 60% Moly-rasvalla

3 kommenttia:

  1. Hi, I just purchased a 1980 CX500 about a month ago, and have been working to restore it and get it running the best I can! It only has about 14,000 miles on it, so whoever had it before me didn't ride very much!
    Would it be possible to purchase one of your CDI boxes for it?

    My bike is getting very bad fuel mileage only about 30 mpg, and I believe the left cylinder is not firing all the time. It sounds like a CDI problem from what I have read.

    If you are still making your CDI boxes, I would love to buy one from you :).
    Thanks very much!
    God Bless,
    - Matt

    VastaaPoista
  2. I forgot to tell you, my email is MattBrown@OasisChurchTomah.org

    Thanks again!

    VastaaPoista
  3. Hey, I have been hearing about your CDI boxes on forums, as mine just stopped working. I was wondering if you are still selling them? If so, I am greatly interested in purchasing on please/

    Thank you for your time, you can reach me at oscarrico1207@gmail.com

    VastaaPoista